FOMO (Fear of Missing Out) – teda strach z toho, že o niečo prídeme – je jeden z najsilnejších psychologických spúšťačov v digitálnom svete. V marketingu ho správne využívame na to, aby sme motivovali používateľov konať. Rýchlejšie, rozhodnejšie a s pocitom, že teraz je ten moment.
V Digitail rozumieme tomu, ako funguje ľudské správanie online. Preto FOMO nevyužívame ako lacný trik, ale ako precízny nástroj, ktorý v správnom čase a forme podporí vašu komunikáciu.
FOMO vzniká, keď má človek pocit, že:
V digitálnom prostredí je tento efekt zosilnený – nekonečný prúd informácií, notifikácií a porovnávania vytvára ideálne podmienky pre FOMO.
Príklady, ako sa FOMO využíva v marketingu:
Tieto prvky vytvárajú naliehavosť, exkluzivitu a dôvod konať hneď.
Cieľom nie je klamať alebo vytvárať falošný tlak. Cieľom je pomôcť ľuďom rozhodnúť sa v momente, keď ich niečo zaujalo. Dobrý marketing je o rovnováhe medzi emóciou a dôverou.
Pomôžeme vám navrhnúť komunikačné a predajné prvky, ktoré zaujmú – a pritom zostanú autentické. Využime psychológiu FOMO eticky, kreatívne a strategicky. Pretože ak má niečo hodnotu, malo by to byť cítiť hneď.
Digitail – marketing, ktorý vie, ako ľudia rozmýšľajú.Ozvite sa a zistite, ako využiť FOMO vo váš prospech – bez straty dôvery.